تام فورد
معرفی برند عطر و ادکلن تام فورد

توماس کارلایل فورد کارگردان، فیلم نامه نویس و طراح مد آمریکایی و بنیانگذار برند مشهور تام فورد است. این برند تا کنون 58 عطر مختلف تولید کرده است و در بین خریداران ایرانی در جایگاه ویژه‌ ای برخوردار است. عطرهای تام فورد با قیمت نسبتا بالا، حجم، ماندگاری و قدرت پخش رایحه بسیار مناسب، انتخاب خوبی برای آن دسته از افرادی است که به تأثیرگذاری و کیفیت عطر خود اهمیت می دهند. برند تام فورد با همکاری چندین تن از بهترین طراحان عطر جهان و کمپانی های عطرسازی، عطرهایی پرفروش و با کیفیت را به بازار معرفی می کند.

برند تام فورد، امروزه به عنوان یک برند لوکس و گران قیمت، برای افرادی با سطح اجتماعی بالا، محصولاتی مانند عطر و ادکلن، پوشاک و زیور آلات تولید می کند. تام فورد مشتریان برند خود را افرادی بین المللی، بافرهنگ، خوش سفرو ثروتمند توصیف می کند. همچنین مشریان زن خود را زنانی هوشمند می داند که برای سبک لباس پوشیدن خود، احترام قائلند.

تاسیس برند تام فورد

توماس کارلایل فورد نام طراح مد آمریکایی و کارگردان سینمایی می باشد که امروزه با نام تام فورد TOM FORD شناخته می شود. فورد تحصیلات خود را در رشته معماری پارسونز شروع نمود و در حین این که به عنوان کار آموز در خانه مد کلوئه فعالیت می کرد ، به مد علاقه مند گردید. او کم کم معماری را کنار گذاشت و در کنار طراحانی هم چون کیتی هاردویچ و پری الیس شروع به کار کرد. در سال 1990 میلادی فورد در زمینه تولید پوشاک زنانه به خانه مد ایتالیایی گوچی پیوست و توانست بسیار مشهور شود. گوچی که در حال ورشکستگی بود که با حضور فورد اعتبار آن دو برابر گردید. 

در سال 2005 میلادی فورد به آمریکا برگشت و برند خود را رسما افتتاح نمود. محصولات ارائه شده توسط برند تام فورد عینک ، اکسسوری و محصولات مرتبط با مد بود. اولین عطر معرفی شده توسط تام فورد با همکاری استی لادر در سال 2006 میلادی بلک ارکید بود که به موفقیت بالایی دست پیدا کرد. تام فورد هم اکنون بیش از 58 عطر را در کارنامه خود به ثبت رسانده است. از جمله مشهورترین محصولات این برند مشهور می توان به Black Orchid، Noir، white Patchouli، Violet Blonde، Jasmin Rounge اشاره کرد که تا کنون فروش قابل توجهی را در کشورهای مختلف جهان داشتته اند.

محصولات برند تام فورد

Black Orchid

Black Orchid پرطرفدارترین محصول برند تام فورد است که در سال 2006 به بازار معرفی شده است. این عطر مخصوص بانوان می باشد و نت های آغازین این عطر، یاس فرانسوی،ترافل سیاه، گل یلانگ یلانگ، کشمش سیاه و لیمو است. نت های میانی دربردارنده رایحه گل های معطر است و نت های بیس این محصول پرفروش، دارای رایحه های چوبی مانند صندل، نعناع هندی، شکلات تلخ، بخور، کهربا، خس خس، وانیل و حنا است. عطر تام فورد Black Orchid یک عطر شیرین، گرم، تند، خوراکی، طبیعی و شرقی با بوی گل می باشد که در ایران طرفداران بی شماری دارد. رایحه های به کار رفته درBlack Orchid  با بهترین عطرهای دنیا برابری می کند. رایحه ارکید به کار رفته در این عطر، از نوع ارکید معمولی نیست، بلکه از نوعی کمیاب و منحصر به فرد است که به سختی یافت می شود.

عطر Noir

عطر Noir، مخصوص آقایان است که از نوع شیرین، گرم، تند، طبیعی، خوراکی و گل می باشد. می توان این عطر محبوب را بسیارغافلگیرکننده، پیچیده و در عین حال ظریف دانست. نت های آغازین این عطر از برند تام فورد، بالنگ ایتالیایی، گل شاه پسند، زیره و گل بنفشه است. پس از مدتی نت های شروعی جای خود را به نت های میانی با بوی فلفل سیاه، جوز هندی، شیره زنبق توسکانی، شمعدانی هندی، رز بلغاری و مریم گلی می دهد. نت های پایه عطر tom ford Noir، کهربا، نعناع هندی، خس خس، وانیل، مشک زباد (سیوت) وجاوشیر است. طراحی شیشه این محصول به شکل مکعب مستطیلی، سیاه رنگ و یادآور وقار و سادگی مردانه است.

عطر white Pachouli

این عطر پرطرفدار برای استفاده بانوان طراحی شده و از نوع گرم، تند، تلخ، گل و طبیعی می باشد. عطرWhite Patchouli  در سال 2008 از سوی برند تام فورد و با همکاری عطرسازی گیوادان، روانه بازار شد. این عطر خوشبو و پرفروش زنانه در بطری های سفید با طراحی بسیار شکیل و ظریف و در سه حجم، عرضه می شود. نت های ابتدایی عطر تام فورد White Patchouli را، رایحه های بالنگ، گل صدتومانی، دانه گشنیزو گل سفید تشکیل می دهند. نت های میانی این محصول شامل، بوی خوش رز، گل یاسمن و مشک است و رایحه پایه White Patchouli نیز همان طور که از نامش پیداست، نعناع هندی (پچولی)، عود و چوب است.

عطر Jasmin Rouge

این عطر لوکس و گران قیمت زنانه از نوع شیرین، گرم، تند، خوراکی، گلی و طبیعی است و در بطری زرشکی رنگ با طراحی جالب و شیک عرضه می شود. نت های پایه این محصول پرفروش، زنجبیل، هل، دارچین، پرتقال ماندارین، بالنگ و فلفل سیاه هستند. نت های میانی شامل گل یاسمن، روغن بهارنارنج، گل یلانگ یلانگ، خلنگ و مریم گلی است. نت های پایانی Jasmin Rouge، رایحه های خوش لادن فرانسوی، کهربا، وانیل، چرم و چوب هستند. عطرساز برجسته Rodrigo Flores Roux طراحی و ترکیب رایحه های این محصول موفق را انجام داده است.